معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

♥ اخلاق مواجهه با مخالف در کلام شیخ حسین انصاریان ♥

خداوند از پیامبر خود درباره مخالفین می خواهد تا اجازه دهد آنان سخنانشان را مطرح کنند/ اگر مخالف نتوانست ادعاهای خود را ثابت کند و کاری هم به کار مردم هم نداشت نباید به او متعرض شد بلکه باید اورا تامین کرد.
 
 



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

2431- نه تومیمانی، نه من، ونه اندوه،ونه... هیچ یک از مردم این آبادی. به حباب نگران لب این رودقسم، وبه کوتاهی آن لحظۂ شادی که گذشت، غصه هم خواهد رفت، آنچنانی که فقط خاطره ای خواهدماند...(

2432- نشنو از نی. نی حصیری بیش نیست. بشنو از دل. دل حریم کبریاست. نی چو سوزد خاک و خاکستر شود. دل چو سوزد عالمی ویران شود.


2433- ميگن اونايي که رفيق خوشگل دارن ميرن بهشت،حال ميکني مفتي ميري بهشت.


2434- ميدونى فرق عزيزودلتنگ چيه؟عزيزكسیکه پيام ميخونه دلتنگ كسيكه پيام ميده


2435- ميدونى بهترين دوست كيه اوني كه اولين قطره اشكتو ميبينه دوميش رو پاك ميكنه و سوميش رو تبديل به خنده ميكنه(


2436- موقع نماز كه مىشد،فرشته چپ و راستش مىموندند كه چه كنند؛«اياك نعبد» را جزءحرفهاى خوب و ثوابها بنويسند يا جزء دروغهايش


2437- من يه sms كوچكم از گوشى صاحبم فرار كردم اومدم بگم اون تو رو خيلى دوست داره. الان بايد برگردم به اون چى بگم؟؟


2438- من هنوزم خواب ميبينم که دوره دوره وفاست-که اعتبار عشق به قدره ارزش آدماست من هنوزم خواب ميبينم که اين بازم قنيمته من هنوزم خواب ميبينم


2439- من از اشكي كه ميريزد ز چشم يار میترسم*از آن روزيكه اربابم شود بيمار میترسم*رها كن صحبت يعقوب و دورى وغم فرزند*من ازگرداندن يوسف سر بازار میترسم* همه گوينداين جمعه بيا! اما،درنگى كن*ازاين كه باز عاشورا شود تكرار میترسم*تمام عمرخود را نوكر اين خاندان خواندم *ازآن روزي كه منصب ميشود انكار میترسم. تعجيل درفرج آقا امام زمان (عج) ١٤صلوات


2440- مرگ از زندگى پرسيد.چرا من تلخم ولى تو شيرينى؟زندگى در جواب گفت:چون من دروغم ولي تو حقيقتى...(


2441- محبت شما چشمه ایست از جنس نور،ارادت من سلامی است از راه دور (


2442- مثل پرنده ای باش که برروی شاخه ای سست آوازمی خواند،شاخه می لرزد اماپرنده میخواند چون ایمان دارد که پرواز را می داند.


2443- ما وقت بي وقت دم وقت اول وقت وسط وقت خلاصه همه وقت به يادتيم


2444- ما جرعه نوش قطره آبی زکوثریم از امت رسول و محبان حیدریم مدح و ثنای آل محمد شعار ماست ما ریزه خوره دخت موسی بن جعفریم(


2445- ليوان ز لبت بوسه گرفت من ز ليوان/ديدي ز لبت بوسه گرفتم به چه عنوان


2446- گوينددنيا خواهي يادوست ؟گويم اي بيخبران:دوست من دنياي من است

2447- گويند باغبان عمري طولاني دارد چون با گل سروكار دارد ،ولي من عمر طولاني تر از باغبان دارم چون دوستى بهتر از گل دارم. (
2448- گه گاهي به يادت غزلي مي خوانم تا نگويي كه دلم غافل از آن عهد و وفاست.

2449- گرفتاری ها و ناراحتی های موقتی را بپذیر تا به آسایش برسی

2450- گرچه رندیم و خرابیم و نظر باز ولی *دامن کس نشود آلوده زناپاکی ما*باهمه رندیو بدنامی و ناپاکی ما*شبنم صبح خجل میشود ازپاکی ما

 




تاریخ: یک شنبه 3 بهمن 1389برچسب:اس ام اس,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


ذهن پویا

اگر می خواهید همیشه حس تازگی و طراوت را تجربه کنید، باید نگاهی جد ید به زند گی د اشته باشید.
توصیه های زیر به شما کمک می کند با نگاهی تازه، زند گی خود را معنا ببخشید :

ـ هر روز یک تغییر گر چه بسیار کوچک در وضعیت زندگی خود پد ید آورید و با د یگران د رباره این تغییر صحبت کنید.

ـ با هر کس که صحبت می کنید نکته خاصی در او بیابید و آن را مورد تمجید و تأیید قرار د هید.

ـ هر روز با خود این جمله را تکرار کنید: امروز چه کسی را خوشحال کنم؟ اطمینان د اشته باشید با خوشحال کرد ن د یگران چشمه های خوشحالی و انرژی د رون خود تان می جوشد.

ـ وقتی با کسی سخن می گویید که دیدگاهش درباره مسئله ای با شما متفاوت است، سعی کنید خود را در موقعیت او قرار د هید و د ید گاهش را درک کنید. از تقسیم کرد ن افراد به بد و خوب بپرهیزید.

ـ وقتی مسئله ای شما را ناراحت می کند، سعی کنید واقعیت و تعبیر را از هم جدا کنید. از تعبیر رهایی یابید و برای واقعیت ها، راه حل پید ا کنید ؛ سپس به خود بگویید برای خوشحالی خود چه کاری می توانم انجام دهم؟

ـ سعی کنید در گفتگو با اطرافیان خود از جملات مثبت استفاد ه کنید.

ـ اگر فکری منفی شما را در دایره ای بسته قرار داد، با تکرار جمله های مثبت از این دایره بیرون بیایید. توجه کنید که افکار منفی افکار منفی د یگر را به سوی خود جذب می کنند.

ـ برای برطرف کرد ن وسواس های فکری، از نیروی خیال بهره بگیرید. خود را در موقعیتی که از آن می ترسید، فرض کنید. د قت کنید آن موقعیت چه ویژگی هایی د ارد، گاهی شما فقط به د لیل ابهام در موقعیتی از آن می ترسید. مثلاً شما همیشه وسواس دارید که مبادا هنگام بیرون رفتن از خانه، چیزی را جا بگذارید. از قد رت خیال کمک بگیرید و با خود تصور کنید که از خانه بیرون رفته اید و بعد متوجه شد ه اید کیف پولتان را جا گذاشته اید. به راه حل های ممکن بیند یشید. خواهید د ید آنقد رها هم که تصور می کرد ید، وحشت آور نیست حتی می توانید به صورت عملی موقعیت های مشابه را تجربه کنید.

 




تاریخ: یک شنبه 3 بهمن 1389برچسب:ذهن پویا,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

2418- به مهدی عرصه عالم چو تنگ است\چنین غفلت برای شیعه ننگ است\همه كردیم مهدی را فراموش\رسد هل من معین همواره بر گوش (2237-0914)

2419- ...\تو گویی خار در چشمش نشسته\دلش از غفلت شیعه شكسته\قسم بر صورت زهرا كه نیلی است\به رخساری كه آزرده ز سيلى است\در این غم اشك آل الله جاری است\حدیث قرن ها چشم انتظاری است\... (2237-0914)

2420- شب جمعه اس گفتم يادىاز اموات بكنم چطورىجنازه؟ (0179-0918)

2421- صفایی نداردارسطوشدن خوشاپرکشیدن پرستوشدن،توکه پرنداری پرستوشوی،بشين درس بخون تاارسطوشوي! (7314-0915)

2422- يه وقتايي تبريكهاي بي دليل خيلي شيرينترازبا دليلاشه (7314-0915)

2423- یه عمری ديوار بودیم و تكيه گاه رفقا،حالاهم خراب شديم و خاک پای رفقا. (4435-0935)

2424- یک گنج یک دوست همیشگی نیست ، اما یک دوست یک گنج همیشگیه‎:-)‎ (9853-0938)

2425- یا علی بن موسی الرضا آقایم .... مولایم هر ساعت به شوقت دیدنت می آیم امروز تو را حلقه به گوشم که شود لبریز صدای روشنت فردایم (3353-0918)

2426- وحشت ازعشق که نه، ترس مافاصله هاست، ترس بیهوده نداریم، صحبت ازخاطره هاست، صحبت ازکشتن ناخواستۂ عاطفه هاست، کوله باریست پرازهیچ که برشانۂ ماست، گله ازدست کسی نیست، مقصردل دیوانۂ ماست!(8878-0912)

2427- هواگرفته بود وباران ميباريد. كودكي آهسته گفت:خداياگريه نكن درست ميشه (7314-0915)

2428- هميشه دوربودن به منظورفراموشي نيست گاهي فرصتي براي دل تنگ شدن است (3091-0918)

2429- نه کوششی نه وفایی، فقط نشسته و گوییم: خدا کند که بیایی. (اللهم عجل لولیک الفرج) (2910-0913)

2430- نه تومیمانی، نه من، ونه اندوه،ونه... هیچ یک از مردم این آبادی. به حباب نگران لب این رودقسم، وبه کوتاهی آن لحظۂ شادی که گذشت، غصه هم خواهد رفت، آنچنانی که فقط خاطره ای خواهدماند...(8878-0912)

شماره برای ارسال مسیج : 09125698059

 




تاریخ: یک شنبه 3 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

ده نکته ی مهم که در دکوراسیون منزل نباید انجام داد!

قبل از اینکه بخواهید اتاق نشیمن خود رادوباره چیدمان کنید ، ابتدا مطالب زیر را بخوانیدتا همان اشتباهات قبلی در طراحی را تکرار نکنید. شما یاد می گیرید که نباید ها را به بایدها تبدیل کنید.
 
- پرده ها را از بالای پنجره تا کف اتاق آویزان نکنید
برای اینکه ارتفاع پنجره وسقف بیشتر به نظر بیاید، پرده ها را نزدیک به سقف اتاق آویزان کنید.جهت عرضی پرده ها فقط باید قاب پنجره را بپوشاند تا پنجره ها عریض تر و با شکوه تر به نظر بیایند.
 
- تمام چوبهای با رنگهای شبیه به هم را در یک اتاق به کار نبرید.
در یک فضا از همۀ طیفهای رنگی چوب استفاده کنید.بنابر این فضا را به وسیلۀ ،کروم براق ، یا شیشه های رنگی روشن کنید.
 
 - سرتاسر فضای بین دو دیوار را با قالی نپوشانید. این شبیه پوشیدن جوراب با صندل است که این یک طراحی بسیار بد است.
برای پوشاندن کف اتاق نشیمن یا اتاق خواب از کف پوش چوبی استفاده کنید. . فرش باید حداقل به اندازه 50 سانتی متر از اطراف میز عسلی(میز قهوه خوری) بیرون زده باشد.
 
- قدرت تأثیر عکسهای شخصی را نادیده نگیرید.
یک عکس بزرگ را بردارید و آن را قیچی کنید (اضافاتش را ببرید). سپس عکسهای قاب شده را با حدود 4 اینچ فاصله از هم در بین و بالای هر قاب آویزان کنید.  

- از رنگهای بی روح و کم رنگ برای دیوار ها استفاده نکنید زیرادر این صورت دیوارها رنگ و رو رفته به نظر می آیند.
از رنگهای تیره و اشباع شده مثل این ارغوانی (قرمز پر رنگ) استفاده کنید.سه تا پنج رنگ از نقاشی هایی که برای فضای داخلی منزل انتخاب کرده اید را روی یک کاغذ قرار دهید، اگرآنها با یکدیگر هماهنگ بودند ، آن را به عنوان پالت رنگی تمام منزل خود به کار برید.
 

- تمام مبل های خود را به دیوار اتاق نچسبانید.
مبل های خود را در اتاق به طور متعادل چیدمان کنید(مطمئن شوید که در حدود 50 سانت میان مبل ها راه عبور وجود دارد.) اما اگر در یک سمت دیوار مبلمان بیشتری دارید ، آن را به وسیلۀ یک آینه ، یک درختچۀ تزیینی یا یک بخش از مبلمان با همان ابعاد مبلمان دیوار رو به رو متعادل کنید. در غیر این صورت ، به نظر می رسد که اتاق سرازیر شده است.

- زمانی که کتاب ها جزو چیدمان منزل هستند از کتابهای با جلد کاغذی استفاده نکنید.
پوشش کاغذی کتابها را از روی جلد کتاب جدا کنید تا رنگ ، نقوش برجسته و بافت جلد کتاب نمایان شود.
کتابها را روی میز عسلی (قهوه خوری) قرار دهید و روی آنها را با خرت و پرت های تزیینی پر کنید یا آنها را در طرف راست کاناپه به صورت مرتب بچینید.

- با تعداد زیادی بالش تزیینی (کوسن) روی مبل های خود را نپوشانید.
دو بالش تزیینی مربع شکل 50 سانتی را به هم بچسبانید و لایه ای با شکل های کوچکتر با اندازه ی استاندارد نیمکت یا کاناپه روی آن بگذارید. از کوسن هایی استفاده کنید که اگر آن کاناپه در جایی دیگر به کار رفت به تمام قسمتهای منزل بیاید.

 - همۀ مبلمان خود را از یک فروشگاه نخرید. مانند این است که از سرتا پا لباسهایی را بپوشید که توسط یک طراح، طراحی شده باشد.

- سبک شخصی خودتان را با ترکیب کردن اشیاء قدیمی و جدید نشان دهید. بهترین مکان را برای ویترین گنجینه و میراث خانوادگی مورد علاقه خود پیدا کنید.
 
- یک قطعۀ کوچک هنری را بالای تختخواب خود قرار ندهید.
هدف پر کردن دو سوم بالای دیوار تختخواب است.پس یک آینه را پشت میز چراغ خواب کنار بسترتان آویزان کنید.آینه به فضا روح می بخشد و یک عمق بصری ایجاد می کند که وسعت آن کمتر از یک اتاق بزرگ نیست.
 




تاریخ: یک شنبه 3 بهمن 1389برچسب:معماری روز,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

چند نکته در باره انضباط در کودکان

بچه ها


پرورش کودکانی منضبط، مهارت مهمی است که تمام والدین باید آن را فرابگیرند. انضباط مترادف با مجازات نیست برعکس انضباط یعنی نشان دادن راه درست، احترام به حقوق دیگران و تشخیص رفتار مناسب، و هدف از آن پرورش کودکانی منضبط است که احساس محبوب بودن و امنیت می کنند، دارای اعتماد به نفس بالایی هستند، می دانند چگونه به کنترل خشم خود بپردازند و با هر مسئله کوچکی خود را نمی‌بازند. اگر در آموختن نظم به کودک خود دچار مشکل شده‌اید باید بدانید که همیشه هم شما مقصر نیستید.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 بهمن 1389برچسب:چند نکته در باره انضباط در کودکان,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

چند عامل زود پیر شدن
در مقاله حاضر به چند عامل اصلی پیری زودهنگام اشاره می‌شود:

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 بهمن 1389برچسب:مقالات خواندنی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

تفلون از این جا وارد شود ادامه مطالب


اداره نظارت بر غذا و داروی آمریكا تفلون را به عنوان پوشش مجاز در ظروف پخت غذا مورد تایید قرار داده اما محققان درباره استفاده از این ظروف هشدار داده اند. در مقاله حاضر به چند نکته در این زمینه اشاره شده است:

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

غذاهای چربی سوز


همه ما می‌دانیم، اگر بیش از حد لازم کالری دریافت کنیم، چاق می‌شویم. اما برای کاستن از میزان بالای چربی بدن خوراکی‌هایی وجود دارند که در مقاله حاضر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. در اینجا 7 ماده غذایی از بین برنده چربی را به شما معرفی می‌کنیم.


سیب


یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید:"‌خوردن یک سیب در روز، دکتر را از شما دور می‌کند". در اینجا می‌توان گفت خوردن سیب نه تنها دکتر، بلکه چربی‌های اضافی بدن و اضافه وزن را نیز از شما دور می‌کند. سیب سرشار از پکتین است که همان فیبر خوراکی است و از بین برنده چربی می‌باشد. طبق تحقیقات محققان برزیلی، ‌اگر سیب را قبل از غذا بخورید تاثیر آن در از بین بردن چربی و کاهش وزن 33 درصد بیشتر خواهد بود.



سیر

این ماده غذایی با داشتن ترکیب فعال آلیسین، دارای خواص آنتی‌باکتریال است و سطح کلسترول و چربی‌های غیر سالم را کاهش می‌دهد و چربی سوز قوی محسوب می‌شود.



گوجه فرنگی

سعی کنید این ماده غذایی مفید را در برنامه غذایی خود بگنجانید. خوردن گوجه فرنگی نه تنها باعث سوزاندن چربی‌های اضافی بدن می‌شود بلکه ضد سرطان بوده و به کاهش فشار خون بالا نیز کمک ‌می‌کند.[توصیه‌های جدید برای درمان فشارخون بالا ]



هویج

استفاده از هویج قبل از هر وعده غذایی، کمک خوبی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های اضافی بدن خواهد بود.



پرتقال

پرتقال‌ها دارای ویتامین ث فراوان هستند و حاوی خواص چربی سوز می‌باشند.



انبه


انبه‌‌ها مملو از فیبر هستند و و مقدار کالری آن‌ها بسیار کم است.



اسفناج

اسفناج سرشار از آهن است و سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد و ضد سرطان است.
 




تاریخ: جمعه 1 بهمن 1389برچسب:مقالات گوناگون ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی