معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

 
 
 
 
 
 
 
 
همسر مناسب برای هر کس تعاریف خاص خودش را دارد اما اصولی وجود دارد که باید در همه آنها یکسان باشد. در واقع همسر خوب، همسری است که معیارهای پایه را داشته باشد و بعد از آن معیارهای مورد علاقه شما را تامین کند.
 
اولین ویژگی یک همسر مناسب آن است که به پختگی لازم برای اداره زندگی رسیده باشد، یعنی بتواند در شرایط مختلف، تصمیم گیری درست و منطقی داشته باشد؛ مهارت سنجیده گویی و کنترل زبان، قدرت کنترل و غلبه بر احساسات را داشته باشد، آینده نگر، واقع بین، انتقادپذیر و دارای قدرت تشخیص و تجزیه و تحلیل صحیح نسبت به مسائل و اتفاقات پیرامون باشد و... در اینجا به تبیین این شاخصه ها می پردازیم.
 
 
کنترل زبان: مهارت استفاده از زبان و گفتار صحیح بسیار ارزشمند است که با دقت، تفکر و تمرین، خوب گوش دادن و گزیده، به موقع و به اندازه سخن گفتن به دست می آید. به این ترتیب بسیاری از مشکلات و سوءتفاهم ها برطرف شده و محبتتان افزایش می یابد.
 
 
کنترل احساسات: کنترل احساسات و هیجانات و ابراز احساسات مناسب شما را از مسیرتان باز نمی دارد، بلکه در مقابل بدی ها و زشتی ها قدرت مقابله پیدا می کنید. باعث می شود در برابر شکست ها ناامید نشده و در پیروزی ها مغرور نشوید. اگر نمی توانید احساسات و هیجانات خود را به خوبی کنترل کنید، باید از ایمان و تفکر درست، عبرت گرفتن و مشورت با افراد آگاه جهت کنترل و بروز مناسب احساسات استفاده کنید.
 
 
آینده نگری: برنامه ریزی منظم و تلاش و فعالیت هدفمند از آثار آینده نگری و نگاه درست به آینده است بنابراین برای آینده خود برنامه مناسب داشته باشید تا برای رسیدن به انگیزه های خود کمتر دچار مشکل شوید.
 
 
انتقاد پذیری: با پذیرش انتقادات سازنده نسبت به خود می توانید از تجربیات رایگاه دیگران استفاده کنید و به اصلاح خطاها و اشتباهایتان در زمان مناسب بپردازید. روحیه انتقادپذیری علاوه بر سازندگی، خوش بینی و حس تعامل، محبت دیگران را نیز برای شما به ارمغان خواهد آورد.
 
قدرت تجزیه و تحلیل: در روزگاری که خوب و بد در کنار هم قرار دارند و تشخیص مرز میان آن ها به راحتی ممکن نیست می توان با مطالعه و به دست آوردن بینش درست که نتیجه همنشینی با افراد امین است، قدرت تشخیص و تجزیه و تحلیل امور و رویدادهای شخصی و اجتماعی را به دست آورد و از قضاوت و تصمیم گیری های عجولانه در موارد حساس پرهیز کرد.
 
 
استقلال فکری: صلاح مملکت خویش خسروان دانند! درست است که مشورت با افراد آگاه مفید است اما داشتن استقلال فکری و باری به هر جهت نبودن و گاهی پافشاری در تصمیم های درست لازم است، چرا که هر کس به واقعیات درونی و بیرونی خود بیش از دیگران واقف است، البته استقلال فکری با خودسری تفاوت دارد.
 
ادب: ادب، عقل را حفظ و شخصیت را استحکام می بخشد، با رعایت ادب، اجازه بی ادبی و سوء استفاده کردن را به دیگران ندهید.
 
 
واقع بینی: گاهی واقعیت به نظر تلخ می آید اما عدم پذیرش آن زندگی را تلخ تر می کند. واقع بینی شما را از خیال پردازی، توقعات نابجا و انتظارات غیرمنطقی دور می نماید، در نتیجه به سرعت و سهولت شما را از بیراهه به شاهراه می رساند.
 
مسؤولیت پذیری: تعهد و مسئولیت پذیری فرد در مقابل خانواده، شغل، اجتماع و... نشان دهنده رشد فکری اوست که باعث جلب اعتماد و اطمینان دیگران، کسب اعتبار و وجهه و موفقیت می شود.
 
 
رازداری: حفظ اسرار شما را محبوب و معتمد می کند و تمرینی است تا با میل خود به افشاگری بجنگید.
 
 
انعطاف پذیری: انعطاف پذیری موجب می شود به جای پافشاری روی خواسته ها و نظرات (درست یا نادرست)، انرژی ها صرف تفکر، تغییر و اصلاح بیشتر شود که نتیجه آن آرامش در زندگی خواهد بود. انعطاف پذیری در مقابل عقاید و باورهای دینی... که جزء اصول زندگی هستند و زیربنای فکری را تشکیل می دهند عاقلانه نیست.
 
 
قناعت: قانع بودن در زندگی سبب می شود به دارایی هایتان راضی و خرسند باشید، حسرت نداشته ها را نخورید و در میدان رقابت، چشم و هم چشمی، تجملات و زیاده خواهی ها نیز با آسودگی خیال زندگی کنید.
 

 

 

گذشت: چشم پوشی از اشتباهات دیگران و گذشت در مقابل خطای آن ها موجب می شود تا از کینه توزی و جدایی دور بمانید و با سازندگی روحی موجب تداوم روابطتان با دیگران شوید.





تاریخ: سه شنبه 13 خرداد 1392برچسب:ویژگی‌های یک همسر مناسب,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

اگر زنی را دوست داری ....

 
 
اگر زنی را دوست داری ، دستانش را بگیر و او را محکم در آغوشت نگه دار.
اگر زنی را دوست داری ، دل دل نکن ، بازی در نیاور، منتظرش مگذار ، با ایما و اشاره به او از خوش آمدنت حرف نزن زیرا او میفهمد به شیوه او – شیوه ای زنانه- عشق ورزیدن را یاد گرفته ای….یک زن به دنبال یک “مرد “است که بلد است قاطع و کله شق و قدرتمندانه زن را در بر بگیرد
 
==============================================
 
 
 
 
اگر زنی را دوست داری ، دلش را محکم بدار و زیر پایش را
خالی مکن…
اگر زنی را دوست داری ، ساده باش ، هیچ چیز به اندازه زلالی و قاطعیت یک مرد ، زن را اسیر نمیکند
اگر زنی را دوست داری ، گاهی اوقات تلفنت را بردار و بهش بگو که زیباست…بدون الفاظ پرطمطراق هم میتوان هنوز به قلب اسرار آمیز این موجود راه یافت. فقط یادت باشد این ابراز عشق مثل نمک است که کمش دلنشین است و زیادش مردانه نیست
اگر زنی را دوست داری گاهی اوقات بهش بگو بنشیند و ازش عکس بگیر …لازم نیست اسنل آدامز باشی تا یک زن مقابل دوربینت ، آن لبخند حیات بخشش را بشکفد…کافیست هر بار کنجکاو باشی که از چه رازی ، عکس بر میداری
===============================================
 
 
اگر زنی را دوست داری ، ترسها و نگرانی هایش را ببین ، ادراک کن و قبل از اینکه راه حلی بدهی ، کنارش سکوت را تجربه کن ، خیلی اوقات کار بیشتری لازم نیست . سکوت پر طمانینه یک مرد کنار چنین زنی ، شفابخش است
اگر زنی را دوست داری ، سعی نکن از راز بالا و پایین شدن احساسات و تصمیماتش درباره دوستانش سر دربیاری…هرگز نخواهی فهمید چگونه در اوج حسادتها و لج و لجبازیهایشان ، میتوانند برای هم جان بدهند و در کسری از ثانیه همه چیز را معلق بگذارند
اگر زنی را دوست داری به دوستانش احترام و متانت را هدیه کن تا بهترین دوستانت بشوند
 
==============================================
 
زنان را وقتی حامله اند ، بیشتر دریاب. گاهی اوقات شک میکنی که نکنه فرشته شده اند و به قامت انسان ظهور کرده اند ! انگاری در گفتگوهای زمزمه وارشان با جنین در بطنشان ، به زبانی آسمانی حرف میزنند که ما نمیفهمیم.
هر چه که هست ، در کنار او و فرزندش این شانس را داری که به مردمکان خدا زل بزنی.
 
==============================================
 
اگر زنی را دوست داری و دهه چهارم زندگی را شروع کرده ، رازهای بدنش را برایش مرور کن…سلولهای یک زن فقط پیر نمیشوند بلکه راز الود میشوند و شنیدن این راز از دهان یک مرد ، بهترین ضد اضطراب زمین است :
عزیزم ! موهای سپیدت نوریست که فرشتگان بر تاج سرت نقش زده اند ،
چینهای زیر پلکت ، شکسه نستعلیق خداست بر چهره نازت !
بانو !
به فلک میرسد از چهره زیبای تو نور
===========================================
 
اما وقتی زنی را دوست داری که سنی ازش گذشته و مدتیست که ساکت است ، بدان که در اسطوره ها ، وقتی سفر یک زن تمام میشود کهکشانی میخواهد متولد شود ، نور از زمین به آسمان راه خود را خواهد یافت




تاریخ: دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:اگر زنی را دوست داری ,,,,,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

اشتباهات زنانه در رابطه جنسی


خانم ها! راست بگویید: وقتی زندگی زناشویی شما کمی یکنواخت و ملال آور می شود، به هر وسیله ای متوسل نمی شوید تا همسرتان را به جنب و جوش بیشتر وادارید؟! در اینجا به چند مورد از اشتباهات خانم ها، در رابطه با زناشویی اشاره می کنیم.

پندار غلط اول : یک زن نباید هیچ وقت آغاز کننده رابطه جنسی باشد!

قرن بیست و یکم است و مردها هنوز نگران نحوه رابطه جنسی با همسرانشان هستند . آنها می ترسند که از طرف زنان به سلطه گری متهم شوند. بنابراین خیلی با احتیاط رفتار می کنند . زنان پندارهای قدیمی را باید کنار بنهند و به صورت فعال با همسرانشان در رابطه زناشویی شرکت کنند . چه کسی گفته است که زنان میل جنسی کمتری دارند ؟

پندار غلط دوم : زنان نگران این هستند که حین یک عمل جنسی در نظر همسرانشان چطور به نظر می آیند !

شما نگران این نباشید که در حین عمل جنسی ، اگر فلان کار را بکنید ، همسرتان درباره شما چه فکری می کند ! بلکه در عوض به فکر این باشید که بیشترین لذت را ببرید و به اوج برسید . در این صورت حتما همسر خود را هم کاملا ارضا خواهید کرد . روی عمل زناشویی تمرکز کنید و از اول به خود وعده یک عشق بازی کامیاب را بدهید.

پندار غلط سوم : رابطه جنسی برای مردها یک امر گهگاهی و زود گذر است !

زنان این اشتباه را نکنند . برای بیشتر مردان رابطه جنسی بسیار مهم است . آن را کوچک نشمارید . تحقیقات نشان می دهند که بهترین و شیرین ترین رابطه زناشویی را زوج های قانونی دارند . همین تحقیقات نامناسب بودن و عدم رضایتمندی رابطه زناشویی زود گذر را تایید می کنند .

هیچگاه فکر نکنید که مردها از عواطف عشقی کمتری برخوردارند . این دو اشتباه بزرگ را از ذهن خود بزدایید . اول : زنان میل جنسی کمتری دارند. دوم : مردان زیاد عاطفی نیستند.

پندار غلط چهارم : مرد ها همیشه برای عمل جنسی آمادگی دارند!

این فکر ممکن است برای یک جوان زیر بیست سال درست باشد ، ولی درباره مردها صحت ندارد . گرفتاری های شغلی و مشکلات گوناگون روزمره همه و به ویژه مردها را خسته و فرسوده می کند و از نیروی آنها می کاهد . در نتیجه ممکن است بی حوصله و بی رمق به نظر برسند ، بنابراین فکر نکنید که اگر الان نشد ، وقت هست ! سعی کنید هر وقت طرفین علاقمند بودید ، این رابطه را برقرار کنید و به بعد موکول نسازید .

در واقع ، زن ها می پندارند که خودشان همسرانشان را دوست دارند ولی هر وقت و همیشه مایل به برقراری رابطه زناشویی نیستند، اما وقتی مردی در برابر تمایل همسرش اظهار بی میلی می کند، می گوید : او مرا دوست ندارد ! این پندار صحیح نیست .

پندار غلط پنج : مردها هیچ کمک و راهنمایی ، لازم ندارند !

زنان باید با همسرانشان درباره چیزهای خوشایند و ناخوشایند شان، در حین رابطه جنسی ، گفتگو کنند . اگر زنی نخواهد و مشارکت نکند ، شوهر وی به تنهایی نمی تواند به او رضایت جنسی ببخشد . با آنکه خوشبختانه مردها بسیار علاقمند هستند که همسرانشان از رابطه جنسی با آنها لذت ببرند و ارضا بشوند، ولی با این حال خود زنان در رسیدن به اوج لذت جنسی ، سهم بسیاری دارند و باید همسرانشان را ، راهنمایی و مطلع بکنند .

پندار غلط ششم : وقتی مرد روش تازه ای پیشنهاد کرد با او ترشرویی کنید!

وقتی زن و شوهر مدتی با هم هستند ، طبیعی است که دلشان تنوع و تغییر بخواهد . بنابراین اگر مردی به همسر خود چیزهای جدیدی پیشنهاد کرد ، پاداش او نباید ناراحتی و اخم باشد ! تقاضای مرد به معنای این نیست که دیگر از شما سیر شده است ! شما با همدلی و دوستی پیشنهاد او را بررسی کنید . خواهید دید که هر چه شوهر شما نیاز دارد ، در وجود شما پیدا خواهد کرد . گاهی اگر با تقاضایی نمی توانید موافقت کنید ، با مهربانی و صمیمیت دلیلش را برای او توضیح دهید و یا از او بخواهید که به شما فرصت بیشتری دهد




تاریخ: سه شنبه 24 ارديبهشت 1392برچسب:اشتباهات زنانه در رابطه جنسی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


اس ام اس تبریک فرارسیدن ماه رجب

دیباچه ی عشق و عاشقی باز شود
دلها همه آماده ی پرواز شود
با بوی معطر ماه رجب
شور و شعف خدایی آغاز شود

•••••••••پیام تبریک ماه رجب•••••••••

دل را ز علی اگر بگیرم چه کنم
بی مهر علی اگر بمیرم چه کنم
فردا که کسی را به کسی کاری نیست
دامان علی اگر نگیرم چه کنم

•••••••••پیام تبریک ماه رجب•••••••••

رجب ، نام نهری است در بهشت؛
از شیر سفیدتر و از عسل شیرین تر،
هر کس یک روز ماه رجب را روزه بدارد،
به یقین از آن نهر، خواهد آشامید. امام کاظم (ع)

•••••••••پیام تبریک ماه رجب•••••••••

اگر فنجانی کوچک زیر باران نگه دارید،به اندازه ی
همان فنجان به شما می رسد اگر کاسه ی بزرگی
نگاه دارید به همان اندازه در آن آب جمع می شود!
چه ظرفی زیر باران الهی قرار داده اید؟

•••••••••پیام تبریک ماه رجب•••••••••

می گن هر کی یه روز از ماه رجب رو روزه بگیره
از خدا حاجت می گیره ،
منم امروز روزه گرفتم تا از خدا تو رو بگیرم.

•••••••••پیام تبریک ماه رجب•••••••••

رجب یعنی اشک توبه در قنوت
خواندنش با نام غفار الذنوب
شعبان یعنی چشمها هم در رکوع
شرمگین از نام ستار العیوب
رمضان یعنی سر سجود و دل سجود
ذکر یارب یارب از عمق وجود

•••••••••پیام تبریک ماه رجب•••••••••

حلول ماه مبارک رجب، ماه مناجات و بندگی و
ماه خانه تکانی دل ها، بر مشتاقان کوی دوست مبارک باد

•••••••••پیام تبریک ماه رجب•••••••••

رجب آمد رجب آمد
رجب از بهر من آمد
این رجب چه مهربونه
برام از خدا می خونه

•••••••••پیام تبریک ماه رجب•••••••••

ماه رجب شده ، دارن حاجت میدن بدو جا نمونی.

•••••••••پیام تبریک ماه رجب•••••••••

حلول ماه مبارک رجب، ماه مولای متقیان، امیرالمؤمنین (ع)
بر همه شیعیان آن حضرت مبارک باد

•••••••••پیام تبریک ماه رجب•••••••••

رجب بهانه ای است برای دوستی با خدا ،
لحظه هایت سرشار از این دوستی باد.
التمــــــــــــــــــــــــــاس دعـــــــــــــــــــــــــــــا




تاریخ: یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:اس ام اس تبریک فرارسیدن ماه رجب,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

سه چيز- يك زن را مانند ملكه ميسازد):
١-وقتي كه پول در دستهاش باشه
٢-وقتي كه لباس سفيد عروسي ميپوشه براي داماد
٣-وقتي كه اولين بچش به دنيا مياد و براي اولين بار مادر ميشه.
(سه چيز-زن را به گريه مياندازد):
١-حرفي كه جريحه دارش كند
٢-از دست دادن كسي كه دوستش داره
٣-مرور كردن خاطره هايي كه خوشحال كننده بوده براش و حالا از دستش داده
(سه چيز-كه زن به آن احتياج دارد):
١-آغوشي كه از قلب و با محبت باشه
٢-حرفي زيبا كه انگيزه هاش را بالا ببره
٣-وقتي داشته باشه براي استراحت و تجديد قوا
(سه چيز -زن را ميكشد):
١-زني بر او ارجحيت داشته باشد
٢-داغون شدن آيند ه اش
٣-رفتن پدر و مادر و پسرش
(سه چيز-زن به آن افتخار ميكند):
١-زيباييش
٢-اصل و نسبش
٣-كارنامه و مقام اجتماعيش
(سه -حالتِ زن كه اخطار به ديگران به حساب ميآيد و ديگران را مترساند و تعجب ميكنند):
١-سكوتش
٢-جرأت آنيَش
٣-سرد شدنش در يك آن
(یک چيز-راز زن را فاش ميكند):
نوع نگاه كردنش
(سه چيز-زن را وادار ميكند كه از زندگي شخصي برود بدون برگشت):
١-خيانت
٢-نا اميد و ضربه به او زدن
٣-عدم وجود امنيت
زن (قوت تحملي)را دارد كه مرد را شگفت زده ميكند!
سختيها را تحمل ميكند...
و غم و اندوهي را تحمل ميكند كه با خود خوشبختي و عشق به همراه دارد...
ميخندد وقتي كه ميخواهد جيخ و فرياد بزند!
ترانه ميخواند وقتي ميخواهد گريه كند!
گريه ميكند وقتي كه خوشحال است!
و ميخندد وقتي كه ميترسد!
عشقش بدون شرط است!
ولي......يك رفتار بد دارد؛و آن اين است كه او ارزش خود را در نزد ديگران نميداند!
اين متن را براي هر زن با ارزشي كه ميشناسي بفرست ،مثل كاري كه من كردم
چون تو خيلي......با ارزشي




تاریخ: یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:سه چيز- يك زن را مانند ملكه ميسازد,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

سطح چشم‌ها:

در يك گروه، معمولا فردي كه سطح ديد چشمانش از سايرين بالاتر است رهبر محسوب مي‌گردد. هنگامي‌كه شما ايستاده باشيد و ديگران نشسته قطعا شما را در موضع قدرت قرار مي‌دهد.

 

مالش چشم:

زماني‌كه فردي چشمش را با انگشت اشاره مالش مي‌دهد نشانگر فريب و نيرنگ مي‌باشد. از آنجايي‌كه فرد مي‌خواهد تماس ديداري را قطع كند، بهانه‌اي بدست مي‌آورد كه به اين طرف و آن طرف نگاه كند. اين حركت غيرارادي يك افشاگر حسابي است كه فرد دارد دروغ مي‌گويد.

 

چشم برگرداندن:

اين معمولا يك علامت مسلم از نيرنگ، گناه و دروغگويي است.

 

چشمان بسته:

هرگاه چشمان يك فرد براي لحظه‌اي طولاني‌تر از چشم برهم زدن متعارف، بسته و ابروها نيز برخاسته شود، پيام چنين است: "به حرف زدن خود خاتمه بده".

 

حركت چشم به سمت بالا:

اين نشانه غضب و عصبانيت است.

 

نگاه مختصر به اطراف:

اين ژستي خجالت‌گونه و عشوه‌گرانه است. فرد جسورانه خيره مي‌شود در حالي كه سرش را پايين انداخته و به سمت مخالف كج مي‌كند. اشاره بر كمرويي بي‌باكانه دارد.

 

نگاه ممتد:

اين بي‌ترديد يك نشانه تمايل به آشنايي بيشتر است. شخصي كه تماس چشمي برقرار مي‌كند، چشم برگردانده، سپس مجددا به چشمان شما نگاه مي‌كند مي‌گويد: "مايلم با شما بيشتر آشنا شوم".

 

نگاه خيره شديد:

اين نشانه خلق تهاجمي، سلطه جويانه و تهديدآميز است.

 

چشمك:

چشمك يك علامت غرض‌آلود است. نشانگر آن است كه رمز و رازي ميان فردي كه چشمك مي‌زند و فردي كه به او چشمك زده مي‌شود برقرار است.

 

بالا انداختن همزمان دو ابرو:

در ميان يك اتاق شلوغ، مفهوم آن كاملا واضح و روشن است، يعني: "مايلم با شما ملاقات كنم".

 

بالا انداختن يك ابرو:

زماني‌كه يك ابرو بالا انداخته مي‌شود در حالي‌كه ابرو ديگر پايين باقي مي‌ماند مفهومش اين است: "حرف شما را باور نمي‌كنم".

 

ابروهاي گره خورده:

زماني‌كه هر دو ابرو به سمت همديگر كشيده مي‌شود باعث پديد آمدن شيار بين آن دو مي‌شود كه دلالت بر اضطراب، درد، ترس و يا آميزه‌اي از اين هيجانات دارد.

 

پوشاندن صورت:

زماني كه دست بر روي صورت مي‌آيد مفهومش چنين است: "شوكه شده‌ام". اين ژست بين فرد و موقعيت مزاحم و متجاوز فاصله مي‌اندازد

سطح چشم‌ها:




تاریخ: یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:عمق وجود افراد از طریق چشمها,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

رابطه حافظه و دیدن تصاویر مستهجن 

به نقل از دیلی میل، افرادی که معتاد به نگاه کردن تصاویر مستجن هستند در خطر از دست دادن حافظه کوتاه مدت قرار دارند.

 

دانشمندان آلمانی به بررسی آن قسمت از مغز که مسئولیت حل مسائل، نگه‌داری اطلاعات در حین کار، تصمیم‌گیری و استدلال هستند؛ پرداخته‌اند. آن‌ها در تحقیقاتشان از 28 نفر – که همگی بالای 26 سال بوده و گرایش به جنس مخالف داشتند – خواستند تا به تعدادی از تصاویر اینترنتی نگاه کنند که بعضی از آن‌ها مستهجن و تعدادی غیر‌مستهجن بودند.

تصاویر غیر مستهجن (عادی) شامل عکس‌های خندیدن و ورزش کردن افراد مختلف بود. از داوطلبین خواسته شده بود که همزمان با نگاه کردن عکس‌ها به سوال "آیا این عکس با عکس 4 اسلاید پیش یکسان است؟" جواب "بله" یا "خیر" دهند.

این افراد در زمان نگاه کردن به تصاویر مستهجن در مقایسه با تصاویر غیر مستهجن تعداد جواب ناصحیح بیشتری داشته‌اند. به‌طور میانگین، این افراد در زمان نگاه کردن به تصاویر مستهجن به 67 درصد سوالات جواب صحیح داده‌اند ولی در زمان دیدن تصاویر معمولی 80 درصد جواب‌های آن‌ها درست بوده است.

این یافته‌ها به روانشناسان کمک می‌کند تا دلیل این موضوع را دریابند که چرا افرادی که معتاد به نگاه کردن هرزه‌نگاری‌های آن‌لاین هستند؛ بر سر قرار ملاقات‌هایشان حاضر نمی‌شوند، فراموش می‌کنند که بخوابند و یا از پذیرفتن مسئولیت‌های شغلی پاپس می‌کشند.

محققین می‌گویند: "تاثیرات منفی تحریکات جنسی بر روی فرآیند‌های شناختی، دلیل بروز قسمتی از این اتفاقات است."

کریستسن لایر فارغ التحصیل روانشناسی و مسئول این پروژه می‌گوید: " تحریکات جنسی در امور مربوط به حافظه فعال، تداخل ایجاد می‌کند؛ قسمت مهمی از حافظه که مسئول عملکرد اجرایی بدن است."




تاریخ: یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:رابطه حافظه و دیدن تصاویر مستهجن ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
چرا لذت نمی برم؟ / علت لذت نبردن از نماز چیست؟

عواملی که می تواند نمازها و عبادات انسان را لذت بخش کند، عبارتند از:

 

 الف) قبل از عبادت، انسان خود را مستعد و مهیا سازد؛ یعنی، به خود تلقین کند که من در صدد نیایش و نماز هستم و سعی کند افکار متفرق را از ذهنش دور کند.

 

 ب) سعی کند در بهترین وقت عبادت کند؛ مثلاً، با کسالت - خستگی و خواب آلودگی - وارد نماز نشود؛ «لاتقربوا الصلوة و انتم کسالی».

 

 ج) در محیط پر سر و صدا به مناجات نایستد؛ بلکه محیط آرام و ساکتی را انتخاب کند.

 

 د) در حین نماز، مصمّم بر مراقبت باشد و اگر احیاناً افکار دیگری به او هجوم آورد، همین که متوجه شد، سعی کند خود را از دام آن افکار برهاند.

 

 یکی از عواملی که باعث صفای دل و زدودن حالت قساوت می شود، همین دعاها و نیایش ها و نمازهای سازنده است، البته اگر با شرایط ادا شوند.

 

 1. در حالت شادابی و نشاط عبادت انجام شود.

 

 2. توجه کامل به خدا باشد.

 

 3. در محیطی دور از سر و صدا و جنجال انجام شوند.

 

 4. گریه از خوف خدا و اهوال قیامت عامل دیگری است که در صفای دل موءثر است.

 

 5. نشست و برخاست با عالمان و شخصیت های برجسته و وزینی که خود مظهر صفا و تقوا هستند. همچنین تلاوت قرآن با توجه به آیات الهی نیز موءثر است.

 

 6. عامل دیگر، طلب صفای دل از خداست. در این زمینه مناجات شاکین از مناجات خمسه عشر را بخوانید.

 

 انسان حالات گوناگونی دارد. امیرالموءمنین علیه السلام می فرماید: «ان للقلوب شهوه و اقبالا و ادبارا». بنابراین، قلب انسان گاهی اقبال به خدا و معنویات دارد و گاهی پشت می کند. در هنگام اقبال دل، به مستحبات بپردازید و در صورت پشت کردن، به واجبات اکتفا کنید. البته هر قدر انسان مجاهده نفس بیشتری کند و با خدا و قرآن و اهل بیت علیهم السلام انس بیشتری گرفته و دل از هواهای نفسانی تخلیه کند به تدریج اقبالش بیشتر شده و به صورت ملکه راسخه در می آید. آن گاه است که در همه حالات به یاد خدا و متوجه اوست و هیچ چیز نمی تواند او را از محبوب حقیقی باز دارد. این همان حالتی است که از آن تعبیر به «نماز دائم» شده است:

 

 خوشا آنان که الله یارشان بی

 

 به حمد و قل هوالله کارشان بی

 

 

خوشا آنان که دائم در نمازند

 

 

بهشت جاودان ماوایشان بی

 

 همچنین برای لذت بردن از نماز و انس با آن، راهکارهای زیرا را دقیق عمل کنید:

 

 1. باور کردن اهمیت نماز؛ باید یک مطالعه مستمری را درباره اهمیت نماز پیش بگیرید و کتاب های مختلفی را که در این باره نگاشته شده، پیوسته مطالعه کنید تا با تکرار این مطالعه به اهمیت نماز برسید و از اعتقاد صرف به باور و ایمان دست یابید. از این رو، کتاب های زیر سفارش می شود:

 

 الف) «اسرار الصلوة»، میرزا جواد ملکی تبریزی. ب) «پرواز در ملکوت یا اسرار الصلوة»، امام خمینی. اگر شروع مطالعات با کتاب های آقای قرائتی درباره نماز باشد، بهتر است.

 

 2. باور کردن عتاب تارک نماز؛ وعید و عذاب های الهی درباره تارک نماز، همیشه باید مورد نظر باشد تا انسان به خود بباوراند که چنین عذاب هایی واقعاً وجود دارند. کتاب هایی مثل «گناهان کبیره» شهید دستغیب، در این باره مفیدند.

 

 3. روزی نیم ساعت، تفکر در مرگ؛ در زود گذشتن دوران زندگی، خاطرات تلخ و شیرین، ورود به عالم قبر، قیامت و رسیدن عذاب های الهی و سرافکندگی و... . این فکر، باید در مکانی خلوت باشد تا دل شما متأثر گردد و شما برای نماز و هر توشه اخروی تحریک گردید. اگر این تفکر اثر خود را بخشید، هفته ای نیم ساعت کفایت می کند.

 

 4. گزیدن دوستانِ نماز دوست و گریز از دشمنان بی نماز و به ظاهر دوست؛ زیرا اثر همنشین بر کسی پوشیده نیست.

 

 5. انس با محیطهای معنوی؛ مساجد و محافل نشاط بخش معنوی، دل را به سمت عبادت و نماز می کشاند؛ حتی شنیدن و دیدن دعاهایی مثل دعای ندبه و کمیل، به وسیله صدا و سیما، مفید و روح بخش هستند.

 

 6. انجام مستحبات نشاط آور؛ در بین مستحبات - نماز، ذکر و دعا - آن چیزی که بیش از همه به شما حال خوش و لذّت روحی




تاریخ: یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:چرا لذت نمی برم؟ / علت لذت نبردن از نماز چیست؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

ذکر یونسیه چیست؟

ذکر یونسیه یعنی گفتن: «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین»

حضرت یونس علیه السلام مدت ها در میان قومش به ارشاد مردم پرداخت ولی در مدت سی و سه سال فقط دو نفر به او ایمان آوردند او هم قوم خود را نفرین کرد و خداوند به او وعده داد که در فلان تاریخ عذاب خود را بر آنان خواهد فرستاد  یونس از شهر خارج شد اما یکی از دوستانش در شهر ماند و مردم را از عذاب خدا ترساند و از آنها خواست توبه کنند و آنها که نشانه های عذاب وعده داده شده را دیدند  از ترس عذاب توبه و ناله کردند تا خدا عذابش را از آنان بر گرداند یونس به امید اینکه مردم نابود شده اند به شهر بازگشت و وقتی دید همه چیز عادی است و مردم به کارشان مشغول  عصبانی شد و شهر را بدون اجازه خداوند ترک کرد و با یک کشتی راهی دریا شد.

در بین راه ماهی غول پیکری به کشتی حمله کرد و به خواست خداوند متعال حضرت یونس را بدون اینکه به او آسیب برساند بلعید حضرت یونس وقتی به هوش آمد متوجه اشتباه خود شد و با ناله و تضرع به درگاه خداوند توبه کرد که توبه او در قرآن آمده است و بخشی از آیه به عنوان ذکر یونسیه مشهور شده است که علما و عرفا خواص بیشماری را برای آن نقل میکنند .

 قرآن میفرماید : «وَذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَن لَّن نَّقْدِرَ عَلَیْهِ فَنَادَى فِی الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَک إِنِّی کنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ»1 ؛ ذوالنون 2 را ، آنگاه که خشمناک برفت و پنداشت که هرگز بر او تنگ نمی گیریم و در تاریکی ندا داد : هیچ خدایی جز تو نیست ، تو منزه هستی ومن از ستمکاران هستم.

ذکر یونسیه یعنی گفتن: «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین»

 

آثار و برکات ذکر یونسیه

1- پیامبر گرامى صلى الله علیه و آله وسلم : هر بیمار مسلمانى که این دعا را بخواند، اگر در آن بیمارى (بهبودى نیافت و) مرد پاداش شهید به او داده مى شود و اگر بهبودى یافت خوب شده در حالى که تمام گناهانش آمرزیده شده است .

2-. رسول خدا صلى الله علیه و آله وسلم : آیا به شما خبر دهم از دعایى که هرگاه غم و گرفتارى پیش آمد آن ادعا را بخوانید گشایش ‍ حاصل شود؟ اصحاب گفتند: آرى اى رسول خدا. آن حضرت فرمود: دعاى یونس که طعمه ماهى شد: «لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین»

3- امام صادق علیه السلام : عجب دارم از کسى که غم زده است چطور این دعا را نمى خواند «لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین» چرا که خداوند به دنبال آن مى فرماید: ما او را پاسخ دادیم و از غم نجات دادیم و این چنین مؤ منان را نجات مى دهیم .

4- مرحوم کلینى نقل مى کند: مردى خراسانى بین مکه و مدینه در ربذه به امام صادق علیه السلام برخود و عرضه داشت : فدایت شوم من تا کنون فرزند دار، نشده ام ، چه کنم ؟حضرت فرمود: هرگاه به وطن برگشتى و خواستى به سوى همسرت روى آیه ( 78 سوره انبیا) را بخوان انشاء الله فرزند دار خواهی شد .

برای تقویت نفس و قلب و مکاشفات بسیار خوب است وبرای رفع حجب و نورانیت موثر است و استجابت دعا و نجات مؤمنین از طرف خدا شامل گوینده آن می شود




تاریخ: یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی