7 عامل موفقیت زنان در محیط های کاری
معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

7 عامل موفقیت زنان در محیط های کاری


زنان از فراست کافی برای موفقیت در محیط کار برخوردارند

دون توجه به اینکه چه مسیری را طی می کنید، داشتن اعتماد به نفس حداقل کیفیتی است که برای موفقیت به آن نیاز دارید. پشتکار داشتن نیازمند ایمان داشتن به خود و اهدافتان است. این خصیصه ای است که کمک می کند صرف نظر از مشکلات و سختی ها به تلاش ادامه دهید.

درحالیکه مردها معمولا اعتماد به نفس بیش از حد دارند، زنان یاد گرفته اند که متواضع و متین باشند. برای فائق آمدن به این مشکل در محیط کار، مهم است بهترین خصیصه های خود را شناخته و آن را نشان دهید. یکی از خصیصه های زنان فراست است. لیزا جانسون ماندل، نویسنده پرفروش کتاب "بازگشت به کار"، می گوید: "زنان می توانند به اتاقی وارد شوند، نگاهی بیاندازند و همه چیز را به خوبی به یاد آورند." وی زنان را ترغیب می کند تا به این احساس خود اعتماد داشته و به آن توجه کنند و داشتن حس خاص درباره موضوعی را درک و تفسیر کنند.

به احساس خود آگاه باشید

درحالیکه مردان برای نشان ندادن احساس خود تلاش می کنند، زنان از اوان کودکی یاد گرفته اند که احساس خود را نشان دهند. اما این موضوع در محیط کار مشکل ساز است. اگر به احساس خود در محیط کار اجازه دخالت دهید کنترل موقعیت را از دست خواهید داد.

مردان مسائل اداری را شخصی نمی کنند و قادرند واقع گرا بمانند در نتیجه تصمیمات کاری بهتری می گیرند.

کیمبرلی راسل یکی از کارآفرینان موفق می گوید که احساس خود را در محیط کار کاملا مدیریت می کند. "سعی می کنم احساس خود را از موقعیت دور نگه دارم و بیشتر منطقی باشم. کار کار است و نمی توانید همه چیز را بیش از حد تحلیل کرده و شخصی بپندارید."

نشان دادن احساسات کلیشه ای زنان، گریه، یکی از رفتارهایی است که همه زنان برای مقابله با آن ترغیب می شوند. ماندل می گوید: "هرچند که گریه طبیعی است اما شما را ضعیف نشان می دهد." اما فراموش نکنید که گاهی به گریه نیاز دارید. اگر احساسات در محیط شما را آزار می دهد، به سرویس بهداشتی رفته و احساسی را که آزارتان می دهد تخلیه کنید. اگر این مساله هر روز برایتان پیش می آید بهتر است موقعیت کاری خود را بررسی کنید.

سازمان دادن

چه برای خود کار می کنید یا در یک شرکت، اینکه شخصیت خاص خود را در طول روز داشته باشید کمک بزرگی است تا به سمت هدف گام بردارید. راسل می گوید هر روز یک گام بردارید و هر روز را برای آن روز باشید و خود را با اهداف بلند مدت و بزرگ درگیر نکنید.

نوشتن لیست ساده ای از کارهای روزانه راه بسیار خوبی است. امروز چه کاری انجام دادم؟ فردا چه کارهایی باید انجام دهم و به چه صورت؟

وقتی که برنامه ریزی کردید، ضروری است تا در طول روز بر اساس آن پیش روید- حتی در زندگی شخصی. متواضع و قابل اطمینان بودن رفتارهای قدرتمندی در محیط کار هستند.

کسب مهارت های ارتباطی

داشتن مهارت صحبت در پشت تریبون، شرکت در یک کنفرانس، نوشتن نامه الکترونیک و دیگر مهارت های ارتباطی بسیار ضروری است. برخی مردم ممکن است ذاتا اجتماعی باشند. زنان به جزئیات توجه می کنند اما حتی زنان درونگرا نیز مستعد این توانایی ها هستند.

زیگلر می گوید بیشتر مواقع ما کلمات خود را با جملاتی نظیر: " می دانید که منظورم چیست؟"، یا "اگر برای شما مشکلی نیست..." ملایم تر می کنیم. مساله ای که باید به یاد داشته باشید این است که شما بانویی با استعداد و خاص هستید و احتمالا بیشتر از چیزی که هستید استعداد دارید. اگر می خواهید گویش ضعیف خود را کنار بگذارید، پیش از جلسه گفتگوی خود را آماده کنید بدین ترتیب مطمئن خواهید بود که چه مطالبی بیان خواهید کرد.

عضو یک گروه باشید

خیلی راحت است که در محل کار خانمی را یک تهدید برای خود بدانید، اما این شرایط به ضرر هر دوی شما خواهد بود. وقتی که مشغول به کاری می شوید یا محل کار خود را تغییر می دهید، خانمی را در محل کار خود بیابید و با وی ارتباط برقرار کنید. در این صورت هم به وی کمک خواهید کرد هم از وی می آموزید.

زندگی شخصی خود را خصوصی نگه دارید

در بیشتر محیط های کاری نوین، مرزی بین دوست و همکار وجود ندارد ودر بسیاری از مواقع همه همکاران شما درباره مشکلات زندگی شخصی و بی خوابی های شبانه تان می دانند. بیان مسایل زندگی شخصی در محل کار درست نیست زیرا با صحبت کردن درباره مشکلات شخصی به همکاران خود این امکان را می دهید تا شما را قضاوت کنند. این رفتار اشتباه و غیر رسمی است. خیلی مهم است که زندگی شخصی خود را از کارتان دور نگه دارید. متعادل نگه داشتن این دو جنبه زندگی، اینکه بدانید چطور اجازه ندهید کار در زندگی شخصی شما اختلال ایجاد کند و بر عکس، کمک می کند تا در هر دو حوزه موفق باشید.

آگاه و در ارتباط باشید

بر اساس مصاحبه های صورت گرفته، بیشتر زنان موفق روز خود را با خواندن روزنامه، وبلاگ ها، RSS ها و... می گذرانند تا با دنیای اطراف خود در ارتباط باشند. اینکه بدانید در زمینه کاری شما چه اتفاقاتی در حال وقوع است شما را از انزوا نجات خواهد داد و شما را قادر می سازد برای شرکت در هر بحثی آمادگی داشته باشید و به موضوعات جدید و مرتبط بیاندیشید.






تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:7 عامل موفقیت زنان در محیط های کاری,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی