می خواهید شاد باشید! همه ما آرزوی شادی داریم
معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

می خواهید شاد باشید! همه ما آرزوی شادی داریم

علم درباره شادی چه می گوید

مهمترین عاملی که ضریب شادی شما را تعیین می کند ویژگی های شخصیتی شماست: یعنی افکار، روند اندیشیدن و رفتار شما.

این بدان معناست که می توانید شاد بودن را فرا گیرید، لازم نیست با این ویژگی به دنیا آمده باشید. چیزهایی مثل داشتن اجناس گران قیمت، ثروت و... می تواند شما را برای مدتی شاد کنند اما تداوم شادی را تضمین نمی کنند.

حقیقت این است که شادی حاصل تنها یک عامل نیست. شادی حاصل مجموعه ای از انتخاب های ما در زندگی است و می توانید آن را بر رویه های اساسی زیر بنا نهید:

زمانی را به دوستان و خانواده خود اختصاص دهید

ارزش چیزی را که دارید بدانید و از آن بهترین استفاده را بکنید

دیدی مثبت داشته باشید

هدفمند زندگی کنید

در لحظه زندگی کنید

بنابراین تحقیقات علمی نشان می دهند که افکار، عملکرد و انتخاب های شما میزان شادی شما را تعیین می کنند. شاد بودن به این سادگی که به نظر می رسد نیست اما آنقدر دشوار هم نیست که قابل دسترس نباشد. در اینجا به مواردی می پردازیم که می توان از آن شروع کرد:

در روابط خود سرمایه گذاری کنید

بودن با افراد شاد می تواند روحیه شما را بالا ببرد. بیشتر این افراد می توانند جز دوستان و خانواده شما باشند. این افراد به شما کمک می کنند تا به وضعیت های خوب زندگی خود توجه کنید و در دوران های سخت از شما حمایت می کنند.

بسیاری از مردم روابطی که با دوستان و خانواده خود دارند مهم نمی پندارند اما لازم است این روابط را گسترش یابد. با اطرافیان خود روابطی پایدار برقرار کنید. قدر کارهایی را که برایتان انجام می دهند بدانید و برای انجام کاری برای آنها پیش قدم باشید.

قدردان باشید

فدردان بودن را می توانید به روش های مختلف نشان دهید اما قطعا نباید به یک تشکر خشک و خالی بسنده کرد. قدردان بودن احساس حقیقی امتنان از کار مثبتی است که برای شما انجام شده است. بیشتر مردم قدردان نیستند و قدردانی را کاری غیرضروری می دانند. اغلب اوقات تا دچار بحران، بیماری سخت یا زیانی بزرگ نشویم ارزش واقعی یک شخص یا نعمت را در زندگی نمی دانیم. صبر نکنید چنین چیزی برای شما اتفاق بیافتد. قدردانی را به یک عادت در زندگی خود تبدیل کنید آنگاه به آرامی جلوه گر خواهد شد.

مثبت باشید

در دنیا مسائل بسیار بدی اتفاق افتاده و همچنان نیز پیش خواهند آمد. اما به همان اندازه مسائل خوب نیز وجود دارد و اتفاقات بد روی دیگری نیز دارند. شما باید یاد بگیرید که روی مثبت هر چیزی را ببینید.

اجازه ندهید افکار منفی به نگاه شما به زندگی شکل دهد. افرادی هستند که ذاتا مثبت اندیش نیستند اما این بدان معنی نیست که نمی توانند دید خود را مثبت کنند. تمام چیزی که نیاز است کمی زمان و تلاش است.

اگر افکار منفی ذهن شما را پر کرده است، چند ثانیه ای صبر کنید، آرام باشید و این 3 سوال را از خود بپرسید:

  • آیا شرایط به این بدی که فکر می کنم هست؟
  • آیا می توان با دید دیگری به موضوع نگاه کرد؟
  • از این موقعیت چه درسی می توان گرفت تا در آینده از آن استفاده کرد؟

هدف خود را مشخص کنید

در زندگی، بسیار مهم است که هدفی داشته باشید. این هدف هر چیز می تواند باشد، باغبانی، تربیت کودکان، مهندس شدن، فعالیت های اجتماعی، هر چیزی... داشتن هدف شما را خشنود خواهد ساخت؛ احساس حودارزشمندی تان را بالا برده و کمک می کند تا افراد جدیدی را ملاقات کنید.

در حال زندگی کنید

هیچ وقت در زندگی شادی را به انتظار روزی کم دغدغه تر و آرام تر، به تاخیر نیاندازید. آن روز ممکن است هیچ گاه فرا نرسد. با تمرکز بر افکار مثبت از شادی های کوچک لذت ببرید. برای اتفاقاتی که در گذشته افتاده غمگین نباشید و درباره آینده نیز مضطرب نشوید.






ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی