سه فاکتور مهم در مدیریت زمان
معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

سه فاکتور مهم در مدیریت زمان

زندگی خود را پیرامون خانواده، کار و هدف های شخصی خود تنظیم کنید

لازم است کمی عقب نشسته و نسبت به اینکه وقت خود را چگونه می گذرانید کمی فکر کنید. باید به جای اینکه برده زمان باشید و فشار کمبود وقت را همواره تحمل کنید، زمان را در اختیار خود داشته باشید. در مقاله حاضر به چند نکته مهم در این زمینه اشاره می کنیم.

با ارزش ترین دارایی

زمان باارزش ترین دارایی شما است. زمان از بین رفتنی و غیر قابل برگشت است و نمی توان آن را به هیج عنوان نگه داشت. فقط می توان در مورد نحوه صرف آن تصمیم گرفت. انجام دادن هر کاری به زمان احتیاج دارد. همچنین زمان یک عامل اساسی است که شما در روابط مهم خانوادگیتان به آن احتیاج دارید. یک لحظه فکر کردن قبل از اختصاص دادن وقت خود به هر یک از کارها، به شما کمک خواهد کرد تا مدیریت زمان را در زندگی خود پرورش دهید.

نقطه آغاز

مدیریت زمان از خود شما آغاز می شود. فکر کردن به آنچه که در زندگی شخصیتان پر اهمیت تر است آغاز راه است. زمان هنگامی معنا پیدا می کند که آن را به هدفهایتان اختصاص دهید. شما باید برای سه  بخش از زندگی خود هدف تعیین کنید. اول،‌ شما احتیاج دارید که به خانواده و هدف های شخصیتان برسید. اینها دلایل اصلی هستند که شما را وادار به از خواب بیدار شدن در هر روز صبح کرده و شما را تشویق به بالا بردن توانایی و درآمدتان می کنند.

بر اساس اهدافتان تصمیم بگیرید

اهداف ملموس و حتی غیر محسوس زندگی شخصی و خانوادگیتان چیست؟ اهداف خانوادگی محسوس می تواند خانه بزرگتر، ماشین بهتر، تلویزیون جدید، ‌مسافرت و یا هر چیز دیگری که به پول احتیاج دارد باشد. هدف غیر محسوس شاید برقرار کردن یک رابطه بهتر و وقت گذراندن بیشتر با همسر یا فرزندانتان باشد. در مدیریت زمان این اهداف خانوادگی و شخصی نقش اساسی خواهند داشت.

چگونه به اهداف خود برسید

دومین بخش از اهداف شما متعلق به کار و زندگی حرفه ای تان است. اینها اهدافی هستند که به شما برای رسیدن به اهداف شخصی و خانوادگیتان کمک می کنند. اینکه چگونه به سطح بالایی از در آمد برسید و یا همیشه در زندگی حرفه ای خود موفق شوید، به اهداف کاریتان بستگی دارد. این اهداف برای متعادل کردن  اهداف خانوادگی و شخصی بسیار مهم هستند.

اهداف مکمل

بخش سوم از اهدافتان به آن بخشی تعلق دارد که باعث پیشرفت و ترقی شخصیت شما می شوند. آنچه که در زندگی تان به دست می آورید بازتابی است از شخصیت درونی شما و هرگز نمی توانید بیشتر از آنچه که در درون خود دارید را بدست آورید. اگر درون خود را بتوانید به بهترین نحوه پرورش دهید آنگاه قادر خواهید بود تا به چیزهای با ارزش تری در زندگی خانوادگی و حرفه ای خود دست یابید. اگر می­خواهید زندگیتان را بسازید باید این کار را از خودتان آغاز کنید. شاید بزرگترین راز هر موفقیت این است که باید خود را تبدیل به کسی کنید که توانایی آنچه واقعاً می خواهد به دست آورد را داشته باشد. قبل از هر چیز باید روی خود کار کنید و هرگز از تلاش کردن دست برندارید.

عمل کنید!

در اینجا سه راه پیشنهاد شده است تا بتوانید به آنچه که گفته شد سریعاً عمل کنید.

اول، عادت فکر کردن در مورد آنچه برایتان اهمیت دارد را در خود پرورش دهید. هر چه بیشتر کارهای عادت گونه خود را متوقف کرده و فکر کنید، تصمیمات بهتری خواهید گرفت.

دوم، اینکه پیرامون هدف های شخصی و خانوادگی خود تصمیم بگیرید. آنها را یادداشت کنید و در مورد آنها با دیگران مشورت کنید. باید کاملاً بدانید چرا هر کار را انجام می دهید.

سوم، زمانی را برای فکر کردن به اهداف حرفه ای خود و آنچه باید برای رسیدن به آنها انجام دهید، اختصاص دهید. هر روز کاری انجام دهید تا شما را به اهدافتان نزدیک تر کند.






تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:سه فاکتور مهم در مدیریت زمان,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی