تقویت قدرت حافظه
معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

تقویت قدرت حافظه

توانایی مغز شما بیش از آن است که فکر می کنید. ما در طول زندگی‌مان فقط از 10 درصد، حالا کمی بیشتر یا کمتر، از توان و ظرفیت مغزمان استفاده می‌کنیم.

تا حالا شده فراموش کنید کلیدهای خود را کجا گذاشته اید؟ دیروز این اتفاق برای من افتاد! نزدیک 1 ساعت دنبال کلیدها گشتم تا آنها را پیدا کردم. این خیلی ناامید کننده است.  حقیقت این است که قدرت حافظه اکثر مردم قوی نیست. دانش آموزان بارها و بارها درسی را می خوانند تا کمی از آنچه خوانده اند به یاد آورند، کارمندان قرار ملاقات خود را فراموش می کنند. ما حتی برای به خاطر آوردن مسائل کوچک دچار مشکل می شویم. خوشبختانه راه هایی برای افزایش قدرت حافظه وجود دارد.

چطور قدرت حافظه خود را افزایش دهیم

غذای مغز

غذای مغز چیست؟ پاسخ، تمامی غذاهایی است که عملکرد مغز را افزایش می دهند. بطور مثال یک برنامه غذایی سرشار از امگا3  می تواند رگهای مغز را باز نگه داشته و کمک کند تا سلول های عصبی به بهترین نحو عمل کنند. پس بهتر است هفته ای 2 بار ماهی بخورید که منبع غنی امگا3 است و یا از مکمل ها استفاده کنید. همچنین خیلی مهم است تا غذاهایی که به عملکرد مغز صدمه می زنند بشناسید. الکل و برخی داروها به سلول های مغزی صدمه می زنند. غذاهایی که باعث گرفتگی عروق می شوند، مانع رسیدن خون به مغز شده و عملکرد مغز را کاهش می دهد و آن را تنبل می کند.

غذاهای مفید برای مغز:

آواکادو، موز، گوشت، ماء الشعیر، کلم بروکلی، کلم بروسل، طالبی، پنیر، مرغ، تخم مرغ، شیر، جو، پرتقال، کره بادام زمینی، نخود سبز، سیب زمینی، ماهی، دانه سویا، اسفناج، تن ماهی، گندم و ماست.

غذاهای مضر برای مغز:

الکل، غذاهایی که مواد افزودنی مصنوعی دارند، نوشابه، نوشیدنی های خیلی شیرین، تنقلات مضر، نیکوتین، پرخوری.

                                                                             -----------------------------------------------------------------

  غذای سالم بخورید، ورزش کنید تا مغزتان را فعال نگه دارید،

  جدول حل کنید، استرس را کنار بگذارید، به موسیقی گوش دهید

  و در صورت امکان نواختن سازی را فراگیرید، مراقبه کنید،

  مطالعه داشته باشید و خود را به روز نگه دارید.

                                                                            ------------------------------------------------------------------

 

تکنیک ها و تمرین هایی برای تقویت حافظه

تمرینات حافظه قدرت مغز را افزایش می دهند. ساده ترین تمرین این است که دائم به خود بگویید به خاطر بسپار. بطور مثال وقتی اسم شخصی را یاد می گیرید، به خود بگویید که به خاطر بسپار، این کار به ناخودآگاه شما پیغام می دهد تا این دریافت را مهم شمارد. راه دیگر این است که از خود بپرسید چرا و چطور باید موضوعی را به خاطر بسپارید. وقتی می خواهید نام کسی را به خاطر بسپارید، فکر کنید که این فرد در آینده چقدر برای شما مهم خواهد بود، کی ایشان را دوباره ملاقات خواهید کرد.  به یاد آوردن این که چرا باید به یاد آورید خود انگیزه ای برای مغز خواهد بود تا به خاطر بسپارد.

تکنیک حفظی

برای به خاطر سپردن می توانید نشانه ای برای آن اسم انتخاب کنید. واقعا موثر است. اکثر ما زمانی برای یادگیری این تکنیک ها نداریم، اما خوشبختانه بسیاری از تکنیک های تقویت حافظه زیاد پیچیده و وقت گیر نیستند.

اطراف خانه یا در محل کار دوری بزنید و 10 شیء را انتخاب کنید. سپس آنها را به ترتیب بنویسید. حال هر کدام را به ترتیب و با بیان جای اصلی آنها به یاد آورید. اگر به یاد نیاوردید به جای نگاه کردن بر فهرست خود در ذهن اطراف خانه بچرخید تا اجسام را به یاد آورید.

 
 

حضرت مسیح می فرماید: "اگر ایمان بنده ای به اندازه دانه شنی باشد، می تواند کوه را جا به جا کند."

 






تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:تقویت قدرت حافظه,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی