راهنمايي ساده براي خوشحال بودن
معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

راهنمايي ساده براي خوشحال بودن

در زمان حال زندگی کردن بسیار مطلوب است

 

شما مي خواهيد خوشبخت باشيد و اين آرزوي هر كسي است اما هميشه نمي توان به آن دست يافت. بسياري از مردم منتظر هستند تا سعادت و خوشي آنها را پيدا كند اما بر خلاف آنچه در قصه ها است خوشي با معجزه و جادو به دست نخواهد آمد. حتي خوشبختي چيزي نيست كه برايتان اتفاق بيافتد بلكه بايد آن را بدست آورده و سپس پرورش دهيد.

نظر محققان چيست؟

آنچه باعث خوشحالي در شما مي شود شخصيت شما است، افكاري كه در شما شكل مي گيرد و بر اساس آن رفتار مي كنيد.

شما مي توانيد روش خوشحال بودن را ياد بگيريد. پول و ثروت تنها براي مدت كوتاهي مي تواند شما را راضي نگه دارند. خوشبختي نمي تواند تنها به يك عامل بستگي داشته باشد بلكه مجموعه اي است از عوامل بنيادي در زندگي شما همانند:

  • گذراندن وقت با خانواده و دوستان
  • دانستن قدر آنچه كه داريد و لذت بردن از آن
  • داشتن ديدي مثبت
  • هدفمند بودن
  • زندگي كردن در زمان حال

محققان معتقدند افكار و اعمال شما سطح خوشبختي شما را تعيين مي كنند. مسلماً بدست آوردن خوشبختي آنقدر هم كه به نظر مي رسد آسان نيست اما دور از ذهن هم نخواهد بود.

در اينجا چند راه براي شروع پيشنهاد مي شود:

در روابطتان سرمايه گذاري كنيد. در اطراف انسان هاي شاد مي توان انرژي گرفت. اين گونه افراد ممکن است دوست و يا فاميل باشند. آنها براي جشن گرفتن لحظه هاي خوب در كنارتان هستند و شما را در شرايط سخت حمايت مي كنند. روابط خانوادگي و دوستانه احتياج به پرورش دارد. با افراد مناسب در اطرافتان روابط بلند مدت برقرار كنيد. قدر كار و توجه آنها را بدانيد و به همان نسبت به آنها توجه كنيد.

قدردان باشيد. قدرداني كردن مسلماً چيزي بيشتر از گفتن "متشكرم" است. حس قدرداني بايد در شما تقویت شود. معمولاً اتفاقات ناگوار همانند مريضي يا از دست دادن عزيزي موجب مي شود تا ارزش يك فرد در زندگي نمايان شود. قبل از اینکه چنین رویدادهایی رخ دهد به ارزش اطرافیان تان توجه کنید. هميشه قدردان باشيد تا خوشبختي قطره قطره وارد زندگيتان شود.

خوشبين باشيد. در اين دنيا اتفاقات ناگوار همواره در حال وقوع است اما در عين حال اتفاقات خوشايند نيز وجود دارد. شما بايد عادت مثبت ديدن را در خود پرورش دهيد. اجازه ندهيد كه عوامل منفي ديد شما را نسبت به زندگي منفی و بد كنند. افراد بسياري هستند كه ذاتاً مثبت نمي انديشند اما به اين معنا نيست كه نمي توانند انديشه هاي مثبت را در خود پرورش دهند. ديد مثبت تنها احتياج به صرف وقت و تلاش دارد.

اگر افكار منفي بر ذهن شما سايه افكنده است، براي چند ثانيه آرامش خود را حفظ كنيد و از خود بپرسيد:

آيا شرايط آنقدر كه من فكر مي كنم وخيم است؟

آيا راه ديگري براي نگاه كردن به اين موقعيت وجود دارد؟

از اين تجربه چه مي توانم بياموزم تا در آينده از آن استفاده كنم؟

هدفمند باشيد. در زندگي داشتن هدف بسيار مهم است. داشتن هر هدفي زندگي شما را شكوفا مي كند، به شما اعتماد به نفس مي دهد و به شما كمك مي كند تا با افراد جديدي آشنا شويد.

در زمان حال زندگي كنيد. هيچ وقت خوشي هايتان را در زندگي به زمان ديگري موكول نكنيد. فكر نكنيد كه خوشي ها فقط متعلق به زماني است كه استرس و شلوغي در زندگيتان كمتر است. چنين روزي ممكن است هرگز فرا نرسد. با تمركز بر چيزهاي مثبت از شاديهاي كوچك زندگي لذت ببريد.






تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:راهنمايي ساده براي خوشحال بودن,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی