بی توجهی مالی جوانان!
معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

بی توجهی مالی جوانان!

 

جوانان و نوجوانان این دوره و زمانه علاقه زیادی به پس انداز ندارند و معمولا تمام پول خود را خرج می کنند. اما تنها آنها نیستند بلکه بسیاری از مردم فکر می کنند که زمان زیادی برای کسب درآمد پیش از بازنشستگی دارند. اما تردید وجود ندارد که چند گام جلوتر به پیش رفتن در کارتان باعث افزایش دارایی ها و ارتقا سطح کیفی زندگی آتی شما خواهد شد. گرفتن تصمیمات مهم و کلیدی و عمل کردن به آنها کمک می کند تا با آینده ای که برای خود می بینید سرمایه خود را تنظیم کنید.

بازنشستگی

وقتی در دهه سوم زندگی خود به سر می برید، بازنشستگی خیلی دور می نماید. شما موضوعات زیادی برای فکر کردن دارید مانند ازدواج، یافتن کار خوب و احتمالا خرید خانه. در حالیکه به نظر می رسد جوانان نگرانی زیادی برای بازنشستگی ندارد، اما این مطلب بسیار با اهمیت است. عادت کنید مقداری از درآمد خود را کنار بگذارید (مشاوران مالی پیشنهاد می کنند 10% درآمد ماهانه خود را پس انداز کنید) و این تبدیل به عادتی برای تمام زمان اشتغال شما خواهد شد.

مراقب استفاده از کارت های بانکی خود باشید

وقتی جوان هستید، داشتن پس انداز بسیار خوب است، حواستان باشد برای موارد غیر ضروری از پول خود استفاده نکنید. جوانان به دلیل دیدگاه مالی کوتاه مدت معمولا تا ریال آخر موجودی کارت بانکی خود را هزینه می کنند اما هزینه کردن بیش از درآمد و عادت نداشتن به پس انداز در بلند مدت به زیان آنها تمام خواهد شد. خرید با کارت بسیار راحت است و ممکن است برای خرید بیشتر شما را وسوسه کند. در این حالت پس انداز شما به سرعت را به باد خواهد رفت و ممکن است شما را زیر قرض ببرد.

سرمایه ای برای مواقع ضروری داشته باشید

سعی کنید هرچه زودتر پس اندازی برای مواقع ضروری آماده کنید. توصیه می شود هزینه های 3- 6 ماه خود را از پیش پس انداز داشته باشید. در این حالت اگر کار خود را از دست دهید یا با هر مشکلی در آینده مواجه شوید، پس اندازی برای آن مواقع دشوار خواهید داشت.

برای خریدهای بزرگ مثل خانه پس انداز کنید

اگر می خواهید زمانی صاحب خانه شوید، بهتر است از همین حالا پس انداز کنید.

 

  با چوبهایی كه در جوانی گرد آوری در پیری گرم خواهی شد. (مثل آفریقائی(






تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:بی توجهی مالی جوانان!,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی