بخور و لاغر شو !
معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .


بخور و لاغر شو !





رژيم غذايى و لاغر شدن مسئله اى است كه امروزه همه جهانيان را گرفتار خود كرده است، بيشتر افراد تصور مى كنند براى لاغر شدن بايد دست از غذا خوردن بكشند، اما مى توانيد با صرف نوشيدنى ها و غذاهاى مناسب، متابوليسم بدن خود را بالا برده و كالرى بسوزانيد، زيرا ميزان كالرى مواد غذايى اهميت دارد، بنابراين با مصرف موادغذايى چربى سوز و يك برنامه ورزشى متعادل و منظم وزن دلخواه خود را داشته باشيد.

آب ها

مطالعات نشان مى دهد، نوشيدن آب موجب كاهش وزن مى شود. متابوليسم بدن با نوشيدن هشت ليوان آب در روز ۳۰ درصد افزايش پيدا مى كند، علاوه بر اين موجب كاهش اشتها و دفع سديم و سموم بدن و از بين رفتن نفخ و باد شكم مى شود.


سيب و گلابى

مطالعات نشان مى دهد، افراد چاقى كه در رژيم غذايى خود سيب و گلابى را گنجانده اند، نسبت به افراد ديگر بيشتر وزن كم مى كنند. اين دو ميوه سرشار از فيبر است و چون كم كالرى بوده، موجب برطرف شدن احساس گرسنگى مى شود.

گريپ فروت

اين ميوه سرشار از ويتامين C است و موجب پائين آمدن سطح انسولين خون و در نتيجه كاهش وزن مى شود، بنابراين سعى كنيد با هر وعده غذايى نصف گريپ فروت بخوريد.

محصولات لبنى كم چرب

مطالعات نشان مى دهد، محصولات لبنى به كاهش وزن كمك مى كند. به عنوان مثال ماست كم چرب منبع غنى از كلسيم است كه مى تواند به كاهش وزن كمك كند، بنابراين مواد لبنى كم چرب را سه تا چهار وعده در رژيم غذايى خود بگنجانيد.

كلم بروكلى

اين سبزى سرشار از كلسيم و ويتامين C است، علاوه بر اين داراى مقادير زيادى ويتامين A و فيبر است. اين سبزى نه فقط با چربى ها مقابله مى كند بلكه حاوى موادى است كه سيستم ايمنى بدن را تقويت و از شما در برابر بيمارى ها محافظت مى كند.

آرد جو

جو از بهترين انواع كربوهيدرات ها، منبع غنى از فيبر و حلال چربى و مقابله كننده با كلسترول است. اين ماده غذايى معده را به خوبى پر نگه مى دارد و انرژى لازم را براى انجام فعاليت هاى بدن تأمين مى كند.

فلفل

خوردن فلفل تند متابوليسم بدن را افزايش مى دهد و موجب كاهش اشتها مى شود. «كپساى سين» كه ماده موجود در فلفل است، بدن را براى ترشح بيشتر هورمون هاى استرس تحريك مى كند و اين عمل متابوليسم را بالا مى برد و در نتيجه كالرى بيشترى مى سوزانيد.

سوپ و چاى سبز

اگر قبل از غذا، به عنوان پيش غذا يك كاسه سوپ بخوريد، هم كمتر غذا مى خوريد و هم سريع تر چربى مى سوزانيد. سوپ در كاهش اشتها نقش بسيار مؤثرى ايفا و گرسنگى را برطرف مى كند. چاى سبز هم متابوليسم بدن را افزايش مى دهد و موجب كاهش وزن مى شود، علاوه بر اين در روحيه هم تأثير مثبت دارد و از بروز بيمارى هاى قلبى و سرطان جلوگيرى مى كند.


منبع:www.iraninstitute.com




تاریخ: سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:بخور و لاغر شو ! ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی