♥ اخلاق مواجهه با مخالف در کلام شیخ حسین انصاریان ♥
معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

 واقعاً اگر علمای اخلاق و تهذیب در جامعه نفس نکشند و عطوفت و عقلانیت و انسانیت را به فضای جامعه ندمند، تیرگی و تاریکی و سیاهی چشم و گوش آدم ها را می پوشاند و جز بغض و کینه جاهلی احساس نخواهد شد. سخنان شیخ حسین انصاریان را ملاحظه کنید و بر آموزه های عقلانی و انسانی اسلام آفرین بگویید.


حاج شیخ حسین انصاریان؛ اسلام به مردم اجازه توهین به مخالف را نمی‌دهد / ناسزاگفتن خلاف فرهنگ دین است.


خداوند از پیامبر خود درباره مخالفین می خواهد تا اجازه دهد آنان سخنانشان را مطرح کنند/ اگر مخالف نتوانست ادعاهای خود را ثابت کند و کاری هم به کار مردم هم نداشت نباید به او متعرض شد بلکه باید اورا تامین کرد.


ایلنا: حاج حسین انصاریان گفت : عربده کشیدن، ناسزا گفتن و مشت بلند کردن خلاف فرهنگ دین است.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان جمعه شب در مسجد حظیره یزد با اشاره به اهمیت بحث قیامت در قرآن مجید تصریح کرد : اگر مطالب قرآن را به 5 بخش تقسیم کنیم ،یک بخش از آن به قیامت، کیفیت قیامت و زنده شدن مردگان اختصاص دارد.
شیخ حسین انصاریان افزود: باید در پاسخ به کسانی که به قیامت اعتقاد ندارند گفت اگر این همه آیات قرآن و روایات و سخنان انبیاء و اولیاء دروغ است، چه سودی برای ائمه داشت ؟ کسی دروغ می گوید که بخواهد از جریمه ای فرار کند . کسی دروغ می گوید که بخواهد جیبش را پر کند در حالی که خداوند و انبیاء از دروغ منزه اند و انبیاء هم از مردم برای هدایت شان مزدی نخواسته اند.
این استاد اخلاق در ادامه بیان کرد: دروغ گو کسی است که آدم دغل‌کار و ترسو باشد که انبیاء و اولیاء خدا از همه این ها منزه اند.
وی گفت : انسان از هر دری در باب قیامت وارد شود، در برابر دلایل عقلی و شرعی خداوند و پیامبرانش تسلیم خواهند شد.
انصاریان گفت : خداوند از پیامبر خود درباره مخالفین می خواهد تا اجازه دهد آنان سخنانشان را مطرح کنند و تاکید می کند که اسلام دین برهان، دلیل و علم است.
این استاد برجسته اخلاق تصریح کرد : توهین، فحش و بدون دلیل در دهن مخالف زدن در دین وجود ندارد.
او تصریح کرد : اگر مخالفان قیامت آمدند و گفتند خدا را قبول نداریم، قرآن و قیامت را قبول نداریم و بت را قبول دارم باید سخنان آنان را شنید و نباید در وهله اول به او گفت:برو نجس ! باید سخنانشان را شنید.
وی تاکید کرد : طرد کردن، کتک کاری، رد کردن و خشم در دین وجود ندارد.
این استاد برجسته بیان کرد: دین در یک جا به مردم اجازه خشم داده و آن آنجاست که اگر کافران پس از شنیدن حرف حق به مردم حمله کردند باید در مقابل آنان ایستاد.
وی در عین حال گفت : اگر آن افراد در میان جنگ گفتند حق را فهمیدیم و آتش بس اعلام کردند باید آتش بس را پذیرفت و لازم نیست هر جنگی تا پایان ادامه یابد.
انصاریان مجددا باتاکید بر اینکه «از نظر دین ناسزا گفتن، فحش دادن و طرد کردن در بین مسلمانان ممنوع است» ،خاطرنشان کرد : دین به مردم اجازه توهین به مخالف را نمی دهد.
شیخ حسین انصاریان گفت : خیلی از برخوردها، بگو نگو ها و روش هایمان غلط است. خداوند به پیامبر توصیه می کند تا اجازه بدهد مخالفان سخنانشان را مطرح کنند. وی ادامه داد : امام جعفر صادق علیه السلام با عالمان مخالف خود در مسجد الحرام و نزدیک مقام ابراهیم به مباحثه می نشست.
حجت الاسلام انصاریان تصریح کرد : باید حرف های مخالفان را شنید و عربده کشیدن، ناسزا گفتن و مشت بلند کردن خلاف فرهنگ دین است. شیخ حسین انصاریان تاکید کرد : هر مومنی باید حوصله داشته باشد چراکه انسان بی حوصله، تلخ، هیجانی و افراطی از ایمان کم دارد و مریض است.
این استاد اخلاق گفت : خداوند پس از مطرح شدن سخنان مخالفان به پیامبر می فرماید : حال نوبت اثبات ادعاهایتان است و باید آنان را اثبات کنید.
وی گفت : اگر مخالف نتوانست ادعاهای خود را ثابت کند و کاری هم به کار مردم هم نداشت نباید به او متعرض شد بلکه باید اورا تامین کرد چراکه تعرض به او حرام است.
گفتنی است این مراسم با حضور پرشور مردم دارالعباده یزد و حجت الاسلام و المسلمین صدوقی امام جمعه یزد همراه بود.
 





ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی