قرآن مجید کتابی است کامل
معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

قرآن مجید کتابی است کامل

قرآن مجید مشتمل است بر هدف کامل انسانیت و آنرا بکاملترین وجهی بیان می کند زیرا هدف انسانیت که با واقع بینی سرشته شده جهان بینی کامل و بکار بستن اصول اخلاقی و قوانین عملی است که مناسب و لازمه همان جهان بینی باشد و قرآن مجید تشریح کامل این مقصد را بعهده دارد.
خدایمتعال در وصف آن میفرماید: ((یهدی الی الحق و الی طریق مستقیم))سوره احقاف آیه 30 (ترجمه: هدایت می کند قرآن مجید بسوی حق - در اعتقاد - و بسوی راهی درست - در عمل -) و باز در جائی دیگر پس از تورات و انجیل میفرماید: ((و انزلنا الیک الکتاب بالحق مصدقا لما بین یدیه من الکتاب و مهیمنا علیه))سوره مائده آیه 48 (ترجمه: و فرو فرستادیم این کتاب را بسوی تو بحق در حالیکه که کتاب آسمانی را در برابر خود دارد تصدیق مینماید و مسلط و نگهبانست نسبت بآن.
و باز در اشتمال قرآن بحقیقت شرایع انبیاء گذشته میفرماید: ع ع ع ((شرع لکم من الدین ما وصی به نوحا و الذی اوحینا و ما وصینا به ابراهیم و موسی و عیسی))سوره شوری آیه 13 (ترجمه: تشریع کرد برای شما امت محمد آنچه را که بنوح سفارش کرد و آنچه را که بتو وحی کردیم و آنچه را که بابراهیم و موسی و عیسی سفارش کردیم).
و بطور جامع میفرماید: ((و نزلنا علیک الکتاب تبیانا لکل شی ء))سوره نحل آیه 89 (ترجمه: و تدریجا فرو فرستادیم بسوی تو این کتاب را در حالیکه بیان کننده هر چیزی است).
محصل آیات قبلی اینست که قرآن مجید بحقیقت مقاصد همه کتب آسمانی مشتمل است و زیاده، و اینکه هر چیزی که بشر در پیمایش راه سعادت و خوشبختی از اعتقاد و عمل بآن نیازمند می باشد درین کتاب بطور تام و کامل بیان شده است.

کلمات کلیدی:فضیلت قرائت قرآن ،کلمات کلیدی:قرآن مجید کتابی است کامل
 






تاریخ: یک شنبه 29 خرداد 1390برچسب:قرآن مجید کتابی است کامل,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی